Ciorbe- retete culinare

16 Iul

CIORBA DE PERISOARE

300 g carne tocata ( piept de pui, porc, vita..sau chiar peshte-file..pt ca retzeta e aceeashi, indiferent de tipul de carne)
1 lg gris
4 lg orez
2 oua
1 ardei
2 morcovi
2 cepe
3 roshii
2 lg smantana
zeama de la o lamaie
3 lg ulei
verdeatza( eu fol leushtean shi marar)
sare, piper, vegeta..dupa preferintza 😉

mod de preparare:

1 ceapa, morcovii, ardeiul shi toshiile se toaca marunt shi se distuie in 3 lg ulei +3 lg apa… dupa care se adauga apa…trebuie sa clocoteasca…

Intre timp, preg perishoarele: carnea, tocata se amesteca cu albushurile celor 2 oua, cu grisul, orezul spalat, mararul, piper, sare shi o ceapa tocata marunt.
Se modeliaza perishoare de marimea unei nuci…shi se adauga pe rand.
Cand au fiert perishoarele, se adauga galbenushurile, batute cu smantana shi zeama de lamaie… se presara leushtean…
pofta buna!!!

100_3662

3 Răspunsuri to “Ciorbe- retete culinare”

  1. sanda 17 Iulie 2009 la 12:31 #

    Vaaai ce-mi ploua-n gura! 😛
    Banuiesc ca grisul le leaga mai bine?
    Vegeta…nu iubesc vegeta. :(((
    Cand gateam eu (nu cici) si eram in criza de timp, mai tapam la repezeala cate o supa-n plic; dar in alte mancaruri…never.
    Nu ca as fi eu foarte atenta la E-uri, spre rusinea mea, as putea trai cu fastfooduri…au mama!
    Cunosc gospodine care chiar nu stiu sa gateasca fara. 😉

  2. anamaria 15 August 2009 la 09:17 #

    buuuuuuunnnnnn

  3. helen 15 Noiembrie 2009 la 17:47 #

    Am sa incerc sa las la ciorbe retzeta de parjoale in sos de roshii…spre rushinea mea am catat dar n-am gasit mancare gatita….sau altcumva…sau nu este?Dar sa trecem la treburile noastre:

    pentru pirjoale:
    1.carne(de vita,de porc,de vanat,de gaina,nu conteaza)
    2.morcov
    3.cartofi
    4.piine doua felii
    5.marar verde o legatura
    6.sare,piper dupa gust
    7.ceapa
    8.usturoi
    9.oua
    Carnea,verdeata shi piinea(muiata in prealabil in apa caldutza sau lapte apoi stoarsa in miini) se dau prin masina de tocat carne.Ceapa se taie marunt se unduieshte ushor in ulei incins,apoi se strecoara de ulei(sau se ia din tigaie cu o paleta),pentru cei care mananca mai dietetic se da ceapa cruda tot prin masina de tocat.Usturoiul se da prin masina aia de maruntzit usturoi ca pentru mujdei(daca nu avem se poate da prin mashi de tocat carne).Se adauga sare si piper macinat dupa gust.Cartofii shi morcovii se curata se dai prin razatoarea mica,se storc de zeama shi se adauga la continutul de pana acum.Spargem 2-3 oua functzie de cantitatea obtinuta.Apoi omogenizam bine amestecul.Se prajesc in ulei,formandu-le ca pe chiftele,cred?…nu se rumenesc la fel de tare ca atunci cand vrem sa le servim simple.
    Sosul de roshii(vara) cu bulion(iarna)
    Intr-o oala,aleasa ca marime functie de cate parjoale vrem sa incorporam in sos,se pune apa la fiert in care adaugam roshii tocate cat de marunt putem,o frunza doua de dafin shi cateva boabe de piper,apoi lasam sa fiarba la foc potrivit.cand incepe sa fiarba adaugam un pic de faina(doua-trei linguri dizolvate in apa,cam o cana)si il incorporam in compozitia din oala incet pentru a nu se forma cocoloashe,mestecand continuu cu o lingura de preferintza de lemn.Cand am terminat aceasta complicata operatziune(care mie la inceputurile mele de bucatareala imi facea numai cocoloashe 🙂 🙂 🙂 ) adaugam pirjoalele shi mai lasam sa traga un clocot pana se ingroasha sosul un pic.Se servesc cu mamaliga calda(dar merg shi cu piine).Pofta buna!

Lasă un răspuns

