RETETE DE TOAMNA

3 Sep

PENTRU CAMARA NOASTRA…

PT ”CAMAREALA” DE TOATE ZILELE …DE IARNA”…

un schimb de idei..retete …

PICARELA
1kg de ceapa, care se taie julien
1kg gogosari, care se taie feliutemai subtiri ca la reteta de mai sus
1kg de ardei gras, la fel cala gogosar
1kg de morcovi , care se dau pe razatoare mare
1 radacina de telina, tot pe raz. mare
1 conopida mica spre mijlocie , se desface buchetele si se pune in apa cu sare,
1kg gogonele verzi

2 borcane de mustar
o jumatate litru de ulei de calitate
otet, piper,foi de dafin , sare
Solutia se face ca la reteta de mai sus si incepe oparirea fiecarei legume in ordinea urmatoare:
conopida, ardeioasele,telina, morcovul, ceapa , gogonelele…..
Totul se lasa la racit, dar in acest timp se freaca continutul unui borcan de mustar cu ulei , ca la maioneza…
Se pun toate legumele reci intr-un vas mare pentru a fi asamblate cu maionaza…de asemenea, ies cam 12 borcanele de 400gr ….deasupra compozitiei din borcan se pune mustar crud cam 1 lingurita…se pun capacele…se pastreaza la rece…deci, fara sterilizare…Garantat!

100_4379

iata-le si pe surate, cum stau aliniate..ca o veritabila garnizoana militara..
”apte” a fi consumate…
ashteptand iarna..ca toamna a venit..frunza a cazut.. :p

100_4352

100_4353

100_4363

100_4366

100_4367

100_4368

100_4369

100_4370

100_4371

100_4373

100_4376

100_4377

100_4385

100_4386

100_4387

100_4391

98 Răspunsuri to “RETETE DE TOAMNA”

  1. viorica 13 Octombrie 2009 la 23:32 #

    Yoyo sa stii ca m-ai inspirat shi tu cu muraturile asortate….am pus gogonele,
    pepenasi (de marimea unei lamai), conopida, morcovi taiati rondele, radacina de telina taiata felii, varza roshie taiata in sferturi, catei de usturoi,frunze de telina, inforescente de marar,iar din betele de marar am facut coronita deasupra
    muraturilor ca sa le tina in solutie….arata superb….vorba mamei: sunt bune de dus la expozitie!!!
    Am pus si ardeii umpluti dupa reteta de mai sus….asa ca cer motivarea absentelor, da?!?!

  2. viorica 13 Octombrie 2009 la 23:36 #

    Scuze….am omis ardeii iuti….nu prea multi….2-3….asa pentru a fi mai picante!!!

  3. Nona 14 Octombrie 2009 la 14:28 #

    Pizza cu aluat de branza

    Ptr aluat ai nevoie de: 100g branza dulce sau iaurt gros,150-200 g faina,4 linguri apa,4 linguri ulei,un praf de sare.

    Cum procedezi: Amesteci foarte bine(cu mana sau cu mixerul)toate ingredientele si aluatul care-ti iese il intinzi intr-o tava unsa cu putin ulei si tapetata cu faina.

    Pentru umplutura ai nevoie de:2 cepe taiate felii subtiri,un ardei gras verde si unul rosu(merg si doi de culoare verde),100 g sos de rosii,150 g sunculita taiata felii sau salam,200 g branza de vaci.

    Cum procedezi:Ungi aluatul cu sos de rosii,pui sunca,ardeii,ceapa si peste toate acestea razi branza.Dai totul sa se coaca la vfoc potrivit timp de 35 minute.
    Iti garantez,merge de minune langa bere! Copiii,fara bere.

  4. rodica badalau 16 Octombrie 2009 la 11:42 #

    Buna dimineata!
    Mi-a fermentat salata picarela,e foarte acra, ce sa fac?

  5. yo yo 16 Octombrie 2009 la 12:59 #

    nona, merci pt reteta…

    rodica, nu shtiu ce sfat sa-ti dau..a mea e delicioasa..
    poate, te ajuta vio cu un sfat…

  6. viorica 16 Octombrie 2009 la 13:30 #

    Buna ziua, Rodica Badalau!
    Imi pare rau pentru ceea ce ti s-a intimplat…..posibila explicatie sa fie ca nu s-a facut sterilizarea cum trebuie….mie nu mi s-a intimplat niciodata in 20 de ani de cind o fac….o alta cauza o acrelii, nu a fermentatiei, o fi otetul daca este facut din acid acetic si nu a fost obtinut din vin…..poate n-ai lasat suficient sa se raceasca legumele inainte de a fi puse in borcan….nu stiu ce sa mai zic, decit ca-mi pare rau pentru esec….poate mai incerci cu o cantitate mai mica si respectind intocmai ce-am scris…..mai am o sugestie pentru cei carora nu le place otetul ca adaos peste legume sa puna suc de rosii facut in casa , nu din comert….eu am facut si asa si este f. bun! SUCCES!!!

  7. viorica 16 Octombrie 2009 la 14:54 #

    Aoleu….am crezut ca e vorba despre aperitivul cu vinete si gogosari….
    La picarela chiar nu stiu care-i cauza….ce-ar fi putut sa produca fermentarea????
    Ori otetul nu-i din vin, pentru ca el are rol de conservare….ori au fost bule de aer in borcan….repet, n-as fi dat reteta daca aveam vreodata un esec, trebuie luata etapa cu etapa si analizata prezumtiva cauza….imi pare sincer rau!!!

  8. cammely 17 Noiembrie 2009 la 00:58 #

    eu sunt derutata deja, emoticoanele pe care le-amvotat ale cui erau?
    ok
    eu le-as vota pe toate, numai sa nu ma puneti la cratita😆

Lasă un răspuns

