Despre POST si regulile sale

Ştim cu toţii ce este postul, sau cel puţin credem că ştim, dar nu realizăm că această perioadă, care ar trebui să fie una de detoxifiere, poate să ne facă şi rău, dacă nu respectăm câteva reguli.

Majoritatea persoanelor ar defini postul ca fiind o perioadă de abţinere culinară de la anumite alimente pentru o perioada determinată, însă acest lucru este puţin mai complex. Pe lângă acest aspect al mâncării postul înseamnă şi o “curăţenie generală” atât din punct de vedere fizic, cât şi spiritual.

La baza piramidei alimentare în această perioadă se află carbohidraţii, care sunt oferiţi de alimente precum fructe, legume sau produse cerealiere integrale. Aceste alimente nu numai că sunt permise în timpul postului, dar sunt şi ideale de consumat, datorită numeroaselor beneficii pe care le au asupra organismului.

Ca surse proteice, leguminoase sunt alegerea ideală. Poţi obţine surse semnificative de proteine din alimente precum: mazăre, fasole, linte, năut, soia sau hrişcă, dar şi ciuperci, quinoa sau năut. Mai mult decât atât, acestea sunt surse excelente de vitamine şi minerale care nu numai că te vor ajuta să treci cu bine de perioada postului dar îţi vor şi întări organismul şi sistemul imunitar şi te vor ajuta să îţi păstrezi silueta.

Aportul de grăsimi vegetale este foarte uşor de atins prin consumul fructelor oleaginoase, de exemplu nucile, migdalele şi seminţele de tot felul, alături de uleiurile vegetale (ulei de măsline, de cânepă, etc).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s